Skip to main content

Do przewozu ładunków na średnich i krótkich dystansach powszechnie wykorzystuje się samochody dostawcze oraz ciężarowe o mniejszej ładowności, ponieważ są one w stanie dotrzeć do miejsc niedostępnych dla ciągników siodłowych czy aut z przyczepami. W przypadku towarów paletyzowanych wyzwaniem może się okazać załadunek i rozładunek auta, gdyż zdarza się, że ani w miejscu odbioru przesyłki, ani w lokalizacji docelowej nie ma rampy, z której można by skorzystać, ani dostępu do wózka widłowego. Rozwiązaniem, które eliminuje ten problem, jest montaż windy samochodowej. Decydując się na zakup, warto jednak szukać firmy, która specjalizuje się w montażu i konserwacji wind samochodowych, ponieważ wymaga to specjalnych uprawnień UDT. Przekonajmy się, jakie są rodzaje wind samochodowych i sprawdźmy czym wyróżniają się windy fold-away.

Jakie rodzaje wind są stosowane w samochodach ciężarowych i dostawczych?

Windy samochodowe muszą zapewniać możliwość swobodnego i bezpiecznego załadunku i rozładunku pojazdu, powinny więc być dopasowane pod względem swej budowy zarówno do konstrukcji auta, jak i sposobu jego używania. Popularnym i często stosowanym rozwiązaniem są windy zamykane, które mają postać platformy, która po wykorzystaniu jest ustawiana pionowo za skrzynią ładunkową. Sprawdza się ona tam, gdzie dostęp do przestrzeni ładunkowej zawsze odbywa się z poziomu ziemi i za pomocą windy. W autach, które będą również obsługiwane z rampy montuje się windy typu slider, w których platforma jest wsuwana pod skrzynię ładunkową, co wymaga jednak dość dużego odstępu krawędzi od tylnej osi. Alternatywę stanowią windy typu fold-away.

Co wyróżnia windy fold-away?

Windy fold-away należą do samochodowych wind składanych. Ich cechą charakterystyczną jest to, że platforma ładunkowa składa się z dwóch części, które po użyciu składa się, a następnie za sprawą pary ramion i siłowników hydraulicznych chowa pod zwisem skrzyni ładunkowej. Konstrukcje tego typu są uniwersalne i świetnie nadają się do ciężarówek o większej ładowności.